• La nutritionist

 

În vizită la nutriționist
 
      Alimentația în timpul sarcinii este marea dilemă a multor viitoare mame. Poate că sunt sigure de felul în care urmează să nască, sunt hotărâte când vine vorba de cât și cum vor alăpta, și-au făcut planul în ceea ce privește camera micuților sau cât vor sta în concediu de maternitate, dar când vine vorba de alimentație toată lumea face doi pași în spate și nu prea știe cum să abordeze situația. Mi se pare că nutriția din timpul sarcinii s-a transformat în „elefantul roz din cameră” despre care nimeni nu prea zice nimic. E un subiect tabu pentru că în realitate ne este frică să nu punem prea multe kilograme, dar nici să nu riscăm să ne alimentăm puțin și să punem în pericol sănătatea celui mic. Cine nu s-a gândit cu groază la faptul că după sarcină o să rămână cu multe kilograme în plus pe care nu o să reușească să le dea jos? Vă zic din experiență: o să le dați, aveți răbdare și oferiți-vă timp. Durează nouă luni să devii mamă și cel puțin încă nouă să redevii la forma de dinainte de sarcină.
 
       Pentru mine alimentația a fost un semn de întrebare și la prima sarcină și acum. Pentru că mi-am dorit să le ofer tot ce e mai bun și lor și organismului meu. Dacă la Sasha mi-a fost mai simplu, m-am bucurat de multe fructe și legume proaspete, pentru că toată vara am fost cu el în burtică și am poftit de toate bunătățile, acum a fost ceva mai dificil pentru că iarna îmi e mai complicat să găsesc alimente pe gustul meu. Și mai tot timpul m-am întrebat dacă mănânc suficient de sănătos. Așa că în episodul doi din Olimpiada Mămicilor am zis că ar fi util pentru toată lumea să facem o vizită la nutriționist. M-am pregătit cu multe întrebări și curiozități și am venit din nou la Femme Boutique Medical unde m-am întâlnit cu doamna doctor Laura Davidescu și ce bine mi-a prins! http://femmeboutiquemedical.com/ro/
 
        Am aflat cât și mai ales CE trebuie să mâncăm în timpul sarcinii? De ce ar trebui să ne ferim și care sunt porțiile ideale pentru o femeie însărcinată? Așa cum spune doamna doctor „sarcina nu e o boală este o stare fiziologică” așa că putem să ne bucurăm de toate cele, atâta timp cât suntem sigure că nu afectează în nici un fel nici sănătatea noastră nici pe a bebelușului. Mi-a dat câteva exemple de alimente de care ar trebui să stăm departe și ce gustări putem purta cu noi în geantă atunci când pornim la plimbare. Bănuiesc, că nu doar pe mine mă apucă foame când nici nu mă aștept ci și pe voi, nu?
 
           Câteva informații care mi-au prin tare bine, cum ar fi faptul că o femeie însărcinată ar trebui să pună în jur de 400-500 de grame pe săptămână, eh, eu am cam depășit gramajul dar nu stau să număr calorii ci mai de grabă sunt atentă să îmi ascult organismul și să îi ofer ceea ce-mi cere. Chiar dacă e ceva dulce sau niște murături moldovenești făcute de soacră-mea. Vă zic sincer am mâncat în jur de 5 kg în primele trei luni de sarcină, atât de rău mi-a fost și atât de bune sunt!
 
        Am discutat și despre alimentația vegetarienilor și a veganilor în timpul sarcinii, despre suplimente și felul în care ar trebui să avem grijă de noi încă dinainte de a rămâne însărcinate, pentru a ne pregăti organismul. Cm se dezvoltă sistemul nervos și organele bebelușului și ce îi oferim pentru a dispune de toate cele necesare. Și dacă avem nevoie să bem...cafea?!
 
        Pentru și mai multe informații utile las link-ul aici: https://protvplus.ro/emisiuni/olimpiada-mamicilor/episodul/34020-olimpiada-mamicilor-episodul-2-informatiile-pe-care-o-gravida-trebuie-sa-le-cunoasca-despre-greutatea-corporala-in-timpul-sarcinii , vizionare plăcute! Pe episodul următor!